تبلیغات و بازاریابی در قطر
نوشته شده توسط : worldmarketing

تبلیغات و بازاریابی در قطر


مشخصات مصرف کننده
قطر 2.3 میلیون نفر جمعیت دارد ، اما عمدتا از مهاجران تشکیل شده است زیرا شهروندان قطری بیش از 250،000 نفر نیستند. جمعیت (و بنابراین مشتری مشتری) در یک دهه تا سال 2011 سه برابر شده است.
میانگین سنی جمعیت 33 سال است. از نظر ساختار سنی ، گروه بین 0 تا 14 سال 12.63٪ از جمعیت ، یک گروه 15-24 سال 12.35٪ ، 25-54 سال 70.59٪ ، 55-64 سال 3.42٪ و 65 سال و حدود 1٪ ( 2017 است.) کل مصرف کنندگان قطری ساکنان شهری هستند: این کشور از نظر سطح شهرنشینی در بین بالاترین در جهان ، 99.4٪ است

قطر بالاترین سطح تولید ناخالص داخلی سرانه جهان را دارد که در سال 2017 حدود 125.000 دلار آمریکا (IMF) تخمین زده شده است. چنین سطوح بالای ثروت ملی به زیربنای توسعه بازار قوی خرده فروشی کمک کرده است ، با این حال نابرابری ها هنوز آشکار است: کمترین حقوق کارگر مهاجر دارای حقوق متوسط ​​حدود 1920 دلار در سال است که در ساخت و ساز کار می کند ، در حالی که حقوق استاندارد برای کارگران کارگر حدود 500 دلار در ماه است. از طرف دیگر ، شهروندان قطری می توانند به طور متوسط ​​690 هزار دلار درآمد سالانه از سرانه برخوردار شوند.
در سالهای اخیر هزینه های زندگی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و این به دلیل نرخ اجاره بالا است. حضور گسترده مهاجران بر بسیاری از مؤسسات خرده فروشی تأثیر گذاشته است.

در ژوئن سال 2017 ، عربستان سعودی و گروه های دیگر از کشورهای عربی ناگهان تمام روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کردند و بر بازار خرده فروشی این کشور تأثیر گذاشت. این در حالی است که طبق آخرین گزارش شاخص اعتماد مصرف کننده منتشر شده توسط وزارت توسعه ، برنامه ریزی و آمار قطر ، در پایان سال 2017 مصرف کنندگان ابراز خوشبینی بالایی کردند: وقتی از اوضاع اقتصادی فعلی در مقایسه با سال گذشته سؤال شد ، 56.5٪ مصرف کنندگان نسبت به اوضاع اقتصادی فعلی خود در قطر احساس بهتری می کردند و 28.9 درصد معتقد بودند که وضعیت مشابه سال قبل است. برای آنچه در مورد انتظارات سال 2018 است ، حدود 79.9٪ وضعیت اقتصادی بهتر را انتظار داشتند ، 12.2٪ وضعیت بدون تغییر را پیش بینی کردند ، در حالی که تنها 2.6٪ انتظار داشتند وضعیت اقتصادی وخیم تر شود. هر زمان ممکن به طور فعال به دنبال فروش و تبلیغات باشید. با این حال ، مصرف کنندگان همچنین کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده را در نظر می گیرند و مایل هستند محصولات جدید را امتحان کنند: وضعیت کالاهای جدید به بازار می تواند مزیت رقابتی را ارائه دهد.
بازار خرده فروشی قطر در پایان سال 2017 حدود 35 میلیارد یورو تخمین زده شد و پیش بینی می شود تا سال 2020 به 37.3 میلیارد یورو برسد (اداره آمار قطر). قطر یکی از بزرگترین بازار جهان برای محصولات لوکس است و پیش بینی می شود این روند در سال های آینده ادامه یابد. درگیری مد ، آگاهی از برند و مقایسه اجتماعی تأثیر معنی داری در نگرش مصرف کنندگان نسبت به مارک های لوکس دارد.
مصرف کنندگان قطری قبل از خرید محصول یا خدمات به دنبال بررسی و اظهار نظر هستند ، زیرا به طور کلی آنها به سایر بازخوردها بیشتر از تبلیغات تبلیغاتی اعتماد می کنند. در حال حاضر ، تبلیغات در روزنامه ها رایج ترین روش برای تبلیغ مواد غذایی و سایر کالاهای مصرفی سریع است.

قطر همچنین در تلاش است بازار تجارت الکترونیک خود را گسترش دهد زیرا این کشور بسیاری از عناصر اصلی را برای یک بازار آنلاین مطلوب در اختیار دارد: جمعیتی که دارای سطح بالایی از درآمد یکبار مصرف ، یک زیرساخت ICT قوی و ایمن و یک جامعه بسیار متصل هستند. در حقیقت ، قطر از نظر نفوذ به اینترنت در سال 2017 در رده یك جهان قرار گرفته است و 99٪ (گزارش دیجیتال 2018 ، ما اجتماعی هستیم). با این حال ، تخمین زده می شود که تنها 14٪ از مردم در واقع خرید آنلاین انجام می دهند ، عمدتا به این دلیل که نرخ ضریب نفوذ کارت اعتباری هنوز نسبتاً پایین است و مصرف کنندگان ترجیح می دهند محصول را ببینند و با یک فروشنده تعامل داشته باشند که بتواند اطلاعات مستقیمی را در اختیار آنها قرار دهد. قبل از خرید حدود سه چهارم از معاملات آنلاین هنوز به عنوان وجه نقد تحویل انجام می شود. در حالی که تجارت الکترونیکی رو به افزایش است (انتظار می رود که تا سال 2019 به 2.2 میلیارد دلار برسد ، از 1.6 میلیارد دلار در سال 2017 ، که توسط بخش های مسافرتی ، الکترونیکی و مد هدایت می شود) ، داشتن نماینده محلی هنوز موثرترین راه برای دستیابی به مصرف کننده است. پایه. شرکتهای خارجی مجاز نیستند بدون ثبت نام به عنوان یک نهاد در قطر و کسب نمایندگی محلی ، مستقیماً به پایگاه مصرفی قطر بازاریابی کنند.





:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: